در این مطلب به بررسی تفاوت های ریجن های مختلف ps4 می پردازیم، که در کشور ما سوال خیلی از دوستانی است که قصد خرید کنسولps4 را دارند و در ابتدای خرید این سوال را دارند که تفاوت بین ریجن های مختلف در این کنسول در چیست ...
 
کمپانی سونی در تولید کنسول جدید خود ریجن بندی را انجام داد.کلمه Region به معنای منطقه و ناحیه می باشد.سونی کنسول خود را در 4 ریجن به بازار عرضه کرد که در ساخت و کیفیت سخت افزار این دستگاه ها با ریجن های مختلف هیچ تفاوتی نیست.



در اجرای بازی ها بصورت آنلاین نیز باید اشاره کرد که شما هر دستگاهی با هر ریجن خریداری کنید امکان بازی کردن آنلاین را از شما نخواهد گرفت و شما به راحتی با داشتن اکانت پلاس سونی می توانید بازی را انجام دهید و لذت ببرید ولی برای خرید یا دانلود قسمت های اضافی بازی (DLC) باید اکانت مورد نظر شما با ریجن بازی شما هم خوانی داشته باشد.

http://dreamkala.com/game-console/Playstation

کمپانی سونی اعلام که بازی های این کنسول در تمام ریجن ها قابل اجرا و بصورت Region free عرضه می شود و شما در انتخاب بازی ها با خیال راحت می توانید بازی مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.
یکی از امکانات PS4 اجرای فیلم های بلوری است، شما در هنگام خرید این محصولات باید دقت کنید، زیرا این دیسک ها دارای Region Lock بوده و شما باید متناسب با ریجن دستگاه خود فیلم بلوری مورد نظر را تهیه کنید.

http://dreamkala.com/game-console/Playstation

در حال حاضر 4 ریجن مختلف از کنسول پلی استیشن4 به بازار عرضه شده است، ریجن 1 این کنسول برای امریکا تولید شده ، ریجن 2 برای اروپا و ژاپن، ریجن 3 برای آسیا و هنگ کنگ و ریجن 4 برای استرالیا می باشد.