با فاصله چند روز تا عرضه ps5  به نظر می رسد بهترین زمان برای برنامه ریزی و آماده شدن برای انتقال دیتا از PS4 خود به PS5 فرارسیده است تا بتوانید با صرف کمترین وقت ممکن از امکان پشتیبانی از نسل قبل کنسول خود بهره ببرید و بازی های محبوب خود را به کنسول جدید منتقل کنید.

روش های مختلفی برای این انتقال دیتا وجود دارد ،که بهترین آن روش Data Transfer استبا ما همراه باشید...


Data Transfer
ابتدا حساب کاربری خود را بر روی هر دو کنسول وارد کنید،سیستم عامل PS4 خود را به جدیدترین نسخه ارتقاء دهید و اطمینان حاصل کنید که هر دو کنسول به یک شبکه متصل هستند.اگر قصد دارید انتقال فایل را از طریق wifi انجام دهید به یاد داشته باشید سونی توصیه می کند که برای تسریع در انجام کار از کابل شبکه استفاده کنید.سپس می توانید انتقال را مانند تصویر از PS5 خود شروع کنید.با مشاهده این صفحه بر روی PS5 خود گزینه Continue  را انتخاب کنید


حالا با مشاهده صفحه Prepare For Data Transfer  هم مانند تصویر روی Continue  بزنید


حالا با مشاهده این تصویر بر روی PS5  خود دکمه پاور PS4  را به مدت یک ثانیه نگه دارید تا صدای بوق را بشنوید


و حالا عملیات انتقال دیتا به سرعت انجام میگیرد

استفاده از هارد اکسترنال:
اگر در زمانی که می خواهید انتقال دیتا را انجام دهید دیگر به PS4 خود دسترسی ندارید ، هنوز هم می توانید با استفاده از یک هارد اکسترنال بازی های خود را به کنسول جدید خود منتقل کنید.


هر بازی PS4 که روی یک هارد اکسترنال نصب شده باشد ، بلافاصله  توسط PS5  شناخته شده و بر روی آن کار می کند ، سونی توصیه می کند که بازی ها را از روی همان هارد اجرا کنید تا SSD داخلی را برای عناوین  PS5 خالی نگه دارید. با توجه به اینکه فقط در PS5  حدود 650 گیگابایت حافظه در دسترس خواهید داشت ، این یک نکته خوب است تا متحمل هزینه اضافی برای تهیه هارد SSD نشوید.
استفاده از دیسک:
اگر PS5  همراه با بلوری درایو خریداری کرده اید می توانید تمامی دیسک های PS4 خود را درون کنسول جدید قرار دهید و به صورت مستقیم آن ها را بر روی PS5  خود نصب کنید.


حال اگر بازی ها را به صورت دیجیتالی تهیه کرده اید نگران نباشید ، فقط کافی است تا با حساب پلی استیشن خود روی PS5 وارد شوید و از قسمت Game Library تمامی بازی های شما برای دانلود در دسترس قرار دارند.
انتقال فایل های ذخیره:
انتقال فایل ذخیره بازی ها هم چند روش دارد که اگر شما از روش اول یعنی Data Transfer استفاده کنید این کار خود به خود انجام می پذیرد و دیگر نیاز به انجام کارهای دیگر نیست.در غیر این صورت می توانید برای انجام این کار از یک هارد اکسترنال و یا یک فلش درایو استفاده نمایید،همچنین اگر مشترک سرویس PS Plus باشید می توانید از فضای ذخیره سازی ابری این سرویس استفاده نمایید.