جدیدترین کنسول بازی شرکت سونی به نام PS4  به بازار عرضه شد، که امکانات ویژه ای را برای کاربران این کنسول آماده کرده است که به صورت کامل به این موضوعات می پردازیم.تکنولوژی جدید شرکت سونی در تولید دسته های بازی این کنسول باعث جذابیت بیشتر این کنسول بازی شده است.

ابتدا به ظاهر زیبای این کنسول می پردازیم ، که تفاوت های چشم گیری نسبت به کنسول قبلی شرکت سونی دارا می باشد،اجزاء تشکیل دهنده ظاهری این کنسول بسیار شکیل بوده و نظر کاربران این کنسول را به خود جلب می کند.

این کنسول 2.8 کیلوگرم وزن داشته و در بسته بندی زیبایی به بازار عرضه شده است.این کنسول دارای ریدر BlueRay و دکمه خارج کردن ریدر آن به صورت لمسی است.اما یکی از نکات جالب این دستگاه بی صدا بودن آن می باشد که حتی به سختی می توان به صدای فن دستگاه را شنید که از نقاط مثبت و قابل توجه این کنسول است.


تغییرات در طراحی دسته این کنسول کاملا مشهود بوده و امکانات جالبی را در اختیار کاربران آن داده است.وجود نور پشت دسته بازی و تغییرنور با توجه به قسمت های مختلف بازی حس غیر قابل وصفی را به کاربران منتقل می کند.تاچ پد طراحی شده در قسمت فوقانی این دسته بازی امکانات جالبی را در هنگام بازی های مختلف در اختیار شما قرار می دهد.یکی از نقاط ضعف آن می توان به شارژ بسیار کم این دسته اشاره کرد و یکی دیگر از نکات منفی دسته بازی این کنسول تعرق دست می باشد، که در بسیار از مواقع شما مجبور به پاک کردن دسته بازی میشوید.


اما از امکانات دیگر PS4 ایجاد اکانت Ps Plus در شبکه PSN می باشد، که شما امکانات بسیار زیادی را در این اکانت تجربه می کنید، که به بازی با دوستان خود به صورت همزمان  و خرید بازی ها به صورت آنلاین و دانلود پچ بازی ها و آپدیت دستگاه می توان اشاره کرد.یکی از ویژگی های این اکانت ذخیره کردن بازی شما در قسمت Cloud است که این قابلیت را دارا می باشد که شما ادامه بازی خود را روی دستگاه های دیگر انجام دهید و حتی با پاک شدن بازی از روی کنسول ،با بازیابی ذخیره بازی خود می توانید بازی را ادامه دهید و دیگر نگران از بین رفتن ذخیره بازی ها نباشید.

اما از نکات منفی این کنسول می توان به ضعف هایی در رابطه با قابل اجرا نبودن بعضی امکانات در کشورهای آسیایی اشاره کرد و همچنین هدست ارائه شده در این کنسول بسیار ضعیف بوده و نسبت به کلیات این کنسول از درجه کیفیت پایینی برخوردار است،همچنین در قسمت منوی این کنسول اطلاعات نادرستی از دوستان در اختیار شما می گذارد  که شرکت سونی قرار است با آپدیت های جدید این کنسول این مشکل را حل کند.

از سخت افزار منحصربفرد این کنسول می توان به پردازنده 8core AMD x86 و پردازنده قدرتمند کارت گرافیک آن اشاره کرد.رم این دستگاه 8 GB DDR5 می باشد و این کنسول مجهز به USB3 و دارای خروجی HDMI است.

در انتها می توان گفت این کنسول یک محصول فوق العاده از شرکت سونی می باشد که از بازی کردن با این کنسول لذت خواهید برد.