همانطور که شاهد هستیم شرکت نینتندو به تازگی کنسول جدیدی را روانه بازار کرده است به نام Nintendo Switch Lite که در این بلاگ تفاوت های این کنسول را با Nintendo Switch بررسی خواهیم کرد.


در ابتدا باید تولید جدید شرکت نینتندو را معرفی کرد و در ادامه کنسول نینتندو سوییچ لایت را با کنسول نینتندو سوییچ مقایسه خواهیم کرد.کنسول جدید نینتندو به صورت نسبی مقرون به صرفه تر از نینتندو سوییچ است ولی باید اشاره کرد بسیاری از قابلیت های نینتندو سوییچ را ندارد.


کنسول نینتندو سوییچ لایت یک کنسول کامل دستی به شمار می آید و با کم شدن وزن و کوچک تر شدن دستگاه حمل دستگاه هم برای شما آسان تر شده است.یکی از موارد جدید در نینتندو سوییچ لایت جدا نشدن دسته ها از دستگاه می باشد.این کنسول در 3 رنگ زرد،خاکستری و فیروزه ای در ابتدا به بازار عرضه خواهد شد.با استفاده از Local wireless می توانید 8 کنسول نینتندو سوییچ لایت و نینتندو سوییچ را به هم متصل کنید و لذت بازی های گروهی را با هم داشته باشید.



یکی از مهم ترین موارد در خرید کنسول های بازی یا کنسول های قابل حمل قیمت این دستگاه ها می باشد.نینتندو با تولید محصول جدید خود به نام نینتندو سوییچ لایت تفاوت 100 دلاری برای این کنسول با کنسول نینتندو سوییچ در نظر گرفته است.همانطور که در تصویر مشهود است نینتندو سوییچ لایت قابل اتصال به TV نیست و همچنین چون دسته های آن قابل جدا شدن نیستند نمی توانید از حالت Tabletop mode هم استفاده کنید و فقط یک کنسول دستی به حساب می آید.

در مقاسیه بازی هایی که برای 2 سیستم وجود دارد باید اشاره کرد که در نینتندو سوییچ لایت شما فقط بازی هایی را می توانید استفاده کنید که حالتHandHeld را پشتیبانی کنند.نینتندو سوییچ لایت چون دسته هایی ندارد که از کنسول جدا شود به همین علت در این دستگاه تکنولوژی IR Motion  و HD Rumble وجود ندارد.

همانطور که در تولید قبلی، نینتندو سوییچ دیده بودید داخل جعبه کنسول یک پایه یا داک قرار داشت که شما می توانستید کنسول را داخل آن قرار داده و به راحتی دستگاه خود را ار طریق کابل HDMI به TV متصل کنید که این موضوع در نینتندو سوییچ لایت امکان پذیر نمی باشد.




اندازه های 2 کنسول با هم تفاوت هایی دارد، نینتندو سوییچ دارای 10.16 سانتیمتر عرض ، 23.87 سانتیمتر طول و قطر دستگاه 1.39 سانتیمتر و وزن آن حدود 399 گرم می باشد، اما کنسول نینتندو سوییچ لایت دارای 9.14 سانتیمتر عرض ،20.82 سانتیمتر طول و قطر دستگاه همانند نینتندو سوییچ 1.39 سانتیمتر و وزن آن حدود 276 گرم می باشد.صفحه نمایش نینتندو سوییچ 6.2 اینچ می باشد و صفحه نمایش نینتندو سوییچ لایت 5.5 اینچ می باشد.

در ابتدای تولید نینتندو سوییچ باطری دستگاه حدود 2.5 تا 6.5 ساعت بود که در تولید های جدید این باطری حدود 4.5 تا 9 ساعت شده است.در نینتندو سوییچ لایت باطری در حدود 3 تا 7 ساعت برای شما کار خواهد کرد.