کنسول نسل بعدی مایکروسافت در راه است و این کمپانی آن را XBOX PROJECT SCARLETTنامیده است و تا زمان معرفی رسمی که نام اصلی XBOX بعدی معرفی شود از این اسم رمز استفاده خواهد کرد.

​این کمپانی در کنفرانس مطبوعاتی E3 یک نمایش ۲۰ دقیقه ای عجیب وغریب، از مزیت های نسل بعدی خود را نمایش داد که شامل گرافیک بی نظیر، بارگذاری های واقعا سریع و راحتی کاربر می شود و یک تریلر از بازی مورد انتظار HALO INFINITY عنوانی که قرار است همزمان با عرضه این کنسول به بازار منتشر شود را به نمایش دراورد.

همچنین مایکروسافت تاکید کرد که SCARLETT در تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.این شرکت اسکارلت را آینده بازی نامیده است با یک سخت افزار قدرتمند ساخته شده توسط AMD،با معماری جدید گرافیک NAVI و CPU ZEN2اسکارلت به گونه ای طراحی شده است که بارگذاری ها را به حداقل برساند و یا به طور کامل حذف کند تا شما در سریعترین زمان ممکن به بازی کردن بپردازید.


اسکارلت چهار برابر قدرتمندتر از قویترین کنسول بازی یعنی XBOXONE X است و از نظر بارگذاری چهار برابر عملکرد بهتری از نسل فعلی دارد و این بزرگترین جهش نسلی در تاریخ کنسول مایکروسافت است.XBOX PROJECT SCARLETT وعده رزولیشن 8K و نرخ فریم 120 بر ثانیه را داده است و یکی از کارمندان قول نرخ فریم هایی را داده است که هرگز ندیده ایم و مطمئنا منظور ،روی کنسول های بازی بوده است و نه سخت افزار رایانه های مدرن.


همچنین این کمپانی تایید کرده است که اسکارلت از هر چهار نسل کنسول های بازی مایکروسافت پشتیبانی خواهد کرد که این واقعا دلچسب به نظر می آید.مواردی که تا به امروز توسط مایکروسافت تایید شده است در بالا آورده شد و بقیه موارد مانند قیمت کنسول فعلا در حد حدس و گمان می باشند.