در کنفرانس سونی 2 کنسول جدید به نام های PS4 Slim و  PS4 Pro معرفی شد.تمام طرفداران این کنسول به دنبال تفاوت های کنسول های جدید و کنسولPS4 قبلی هستند.
در ادامه این مطلب تلاش بر این است که تمام تغییرات این کنسول ها با کنسول قبلی سونی مورد بررسی قرار بگیرد.
اولین نکته ای که باعث می شود طرفداران کنسول های بازی به سمت کنسول های جدید کشیده شوند این است که کنسول های جدید سونی چه تفاوتی با محصول قبلی  دارد.
با ما همراه باشید ...


طراحی
اولین تغییر که در کنسول های جدید سونی ایجاد شده و به چشم طرفداران کنسول های بازی می آید تغییرات در طراحی و شکل ظاهری کنسول است.
طراحی PS4 Slim و PS4 Pro به طور کامل متفاوت با کنسول قبلی سونی به نام PS4 دارد در کنسول PS4 Pro دستگاه به صورتی طراحی شده که 3 طبقه روی هم قرار گرفته و در PS4 Slim دستگاه بصورت 2 طبقه روی هم قرار گرفته و دیگر خبری از نور لایت وسط کنسول نیست و سطح با لایی دستگاه به طور کامل یک دست شده است.
ابعاد کنسول PS4 275.1 x 305.1 x 53.1mm در حالی که ابعاد PS4 Pro  295 x 327 x 55mm و ابعاد PS4 Slim39×288×265 mm می باشد.وزن کنسول PS4 Pro 500گرم سنگین تر از PS4 و وزن PS4 Slim 500گرم کمتر از PS4قبلی می باشد.
 
 
سخت افزار
هر سه کنسول دارای CPU  AMD Jaguar x86-64 هشت هسته ای هستند که البته سونی اعلام کرده است که CPU Proعملکرد قدرتمند تری نسبت به نسخه معمولی و اسلیم دارد با این وجود اطلاعات دقیقی درباره این تفاوت ها و قوی بودن آن منتشر نکرده است .
ولی تفاوت اصلی درGPU  یا همان عملکرد گرافیکی دستگاه Pro است، جایی که کنسول PS4 Pro از قدرت پردازشی 4.2 ترافلاپس استفاده می کند در حالی که در نسخه های معمولی PS4 و PS4 Slim از قدرت پردازشی 1.84 ترافلاپسی استفاده شده است . تفاوت دیگری که بین کنسول های سونی وجود دارد، که بر خلاف PS4 های معمولی و PS4 Slim که نسخه هایی از هارد 500GB نیز از آن در بازار عرضه شده و خواهد شد، اما در PS4 Pro تنها در نسخه 1TB عرضه خواهد شد.
حافظه رم هر 3 دستگاه 8GB  است و هر 3 کنسول دارای درایو نوری بلوری می باشند.بلوتوث در کنسول های جدید ارتقا پیدا کرده و نسخه 4 بلوتوث را پشتیبانی می کند در حالی که در کنسول قبلی نسخه 2.1 بلوتوث بر روی کنسول قرار داشت.
 
 


پورت ها
در پورت های ارتباطی PS4 Proو PS4 Slim  دارای یک پورت USB 3.0 بیشتر نسبت به نسخه معمولی PS4 هستند ،البته در حال حاضر هیچ چیز در مورد این موضوع  گفته نشده است که چرا یک پورت اضافه USB3 به کنسول های جدید اضافه شده است اما با توجه به عرضه VR احتمال این موضوع وجود دارد که این پورت برای  VRسونی و یا برای پلی استیشن کمرا به کار رود  ، در سایر پورت های ارتباطی PS4 Pro بر خلاف کنسول PS4 Slim دارای یک پورت خروجی صداست که این موضوع وجه تشابه ای است که این کنسول با کنسول پی اس 4 معمولی دارد و در نهایت تفاوت دیگر در پورت HDMI است ،که کنسول PS4 Pro و PS4 Slim  از یک پورت HDMI 2.0 و پی اس 4 معمولی از HDMI 1.4  استفاده  می کنند.
 
کیفیت 4K
شاید اصلی ترین دلیل برای عرضه PS4 Pro پشتیبانی از قابلیت 4k   بوده است که در نسخه های معمولی PS4 تنها تا کیفیت 1080 پشتیبانی می شد .بر اساس آخرین گزارشاتی که سونی منتشر کرده ،بسیاری از بازی ها در اینده برای این کنسول با کیفیت 4k  عرضه خواهند شد.
با این وجود که شاید سخت افزار به کار رفته در Pro برای پخش تصاویر 4k  نسبت به کامپیوتر های روز چندان قوی به نظر نرسد اما تصاویر پخش شده عملکردی خوب از PS4 Pro را نشان می دهد.


 
Dualshock 4
تنها تفاوتی در کنترلر های جدید در کنسول های PS4Slim و PS4 Pro می توان مشاهده کرد اضافه شدن لایت بار در بالای تاچ پد Dualshock 4  می باشد.